Myyvätkö turhat sanavälit, yhdysmerkkien poisjättö ja yhdyssanojen erilleen kirjoittaminen? En osta.
19.9.16
Mitähän vielä mainokseen "keks isin"?
Tunnisteet:
kielenhuolto,
kieli,
korostuskeinot,
käytettävyys,
luettavuus,
mainoskieli,
merkintätavat,
oikeinkirjoitus,
oikoluku,
painovirhe,
sanaväli,
selväkieli,
säännöt,
typo,
viestintä,
ymmärrettävyys
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
1 kommentti:
Muistaakseni tämä oli Hong Kongin mainossarja, jossa oli useita kahdeksankirjaimisia sanoja jaettu ihan tarkoituksella kahdeksi sanaksi kylmästi keskeltä muistuttamaan Hong Kong -nimeä. Minusta tuo oli ihan kiva kampanja, mutta yksittäin nähtynä voi toki jättää hieman kylmäksi.
(Tuli myös mieleen, että aina kun maa Hongkong on jossain kirjoitettu virheellisesti erikseen, ajattelen kauppaa: ”He viettivät lomansa Hong Kongissa.”)
Lähetä kommentti